شنبه 31 شهریور 1403
Search

سازمان‌های مردم‌نهاد رُکن اساسیِ اداره‌کننده جامعه هستند

نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه هم‌افزایی انرژی و آب به اهمیت تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد و نقش‌آفرینی‌های آنها اشاره کرد.

حجت الاسلام دکتر حسن اخلاقی امیری نماینده محترم مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی دربارۀ اهمیت سازمان‌های مردم‌نهاد گفت:از نکات مهم مدیریت موفق در دنیا، مشارکت مردم در عرصه‌‎های مدیریتی است. مردم در دیدگاه مردم‌سالاری دینی پشتوانه و بدنه اصلی اداره‌کننده جامعه هستند؛ با این دیدگاه سازمان‌های مردم‌نهاد رکن اساسی اداره‌کننده جامعه و به‌عنوان پشتوانه و حلقه وصل دولت‌ها و مردم هستند.

وی افزود: بینش درست در رابطه با نقش مردم در اداره جامعه و پذیرش این نقش توسط دولت‌ها، مهم‌ترین اصل در این زمینه است. رهبری معظم این اصل را پذیرفته‌اند، نگاه کنید امسال را ایشان سال جهش تولید نامگذاری نموده اما آن را با مشارکت مردم مطرح می‌کنند، دولت‌ها نیز باید این اصل را پذیرفته و مردم را و نمایندگان آنها را در سازمان‌های مردم‌نهاد نقش دهند. مجلس و دولت در حوزه تدوین قوانین و هم در حوزه مدیریت اجرا می‌توانند به مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد نقش لازم را داده و به مردمی کردن امور کمک کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی پیرامون تسهیل‌گری در مسیر نقش آفرینی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد گفت: قوانین می‌بایست این ایفای نقش را تسهیل کند و دولت هم زمینه این نقش آفرینی را در بدنه خود به‌درستی ببیند. مباحث فرهنگی از مهم‌ترین عرصه‌های حضور مردم است، واقعیت این است که تحقق فرهنگ بدون حضور مردم، معنا ندارد. در حوزه فرهنگ مردم خط مقدم برنامه‌ریزی و اجرا هستند و دولت باید پشتیبانی نموده و ظرفیت حضور مردم را فراهم کنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید...